недеља, 22. фебруар 2009.

Vjeruje se da su drevni Ulcinj, sadasnji Stari grad, osnovali u V vijeku pre nase ere Grci iz Kohlide za vrijeme osnivanja grckih kolonija na ovom podrucju. O doseljenju Kolhidjana govori se u spjevu Apolonija Rodoskog iz III vjeka prije nove ere. Na ovom podrucu u to vrijeme zivjeli su Iliri, koji su pod uticajem grcke kulture ostavili tragove najstarijeg naseljavanja grada u vidu ostataka ogromnih tzv. ciklopskih, "Naturalis historiae", a spominje se i Tit Livije. Za vrijeme Rimljana Ulcinj postaje utvrdjeno naselje rimskih gradjana i dobija status oppida -oppida civium Romanorum, a kasnije i municipija- grad koji je stekao samostalni status. lz ovog doba ocuvan je takode dio bedema, koji se zbog svoje grublje fakture zidanja razIikuje od iliro-grckog. Zbog svog izuzetno povoljnog geografskog polozaja, Ulcinj biva meta velikog broja osvajaca. U XI vijeku je njime vladao Stefan Nemanjic, cija je supruga Jelena Anzujska i njena sestra sahranjena na samom ulazu u stari grad, u ostacima razrusene crkve. 1571 godine pada pod tursku vlast, a na Berlinskom Kongresu 1878 je pripao Crnoj Gori. Svoj najveci procvat grad dozivljava za vrijeme SFRJ, promovisuci se kao turisticki grad izuzetnih prirodnih rijetkosti. Pod uticajem ratnih desavanja iz okruzenja 90-tih godina, Ulcinj je izgubio svoj turisticki sjaj. Svojom pozitivnom promocijom prelijepih plaza, uvala, nezaboravne flore i faune, Ulcinj ce ponovo stati na vrh turisticke ponude jadrana.






7 коментара:

  1. Анониман09 март, 2009 03:03

    super je, veoma interesantno. tema je vise nego interesantna, i drago mi je da je neko tako detaljno opisao kulturno istorijske spomenike grada Ulcinja. nadam se da ce te postaviti jos novih podataka...pozz

    ОдговориИзбриши
  2. Divno ovo je najljepsi blog na koji sam naisla o Ulcinju...Puno srece u daljem radu...

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман13 март, 2009 16:13

    profesionalno obradjena tema, mnostvo podataka, super...

    ОдговориИзбриши
  4. Анониман13 март, 2009 16:15

    i naravno, samo napred, ocekujemo nastavak...

    ОдговориИзбриши
  5. Sve najbolje u daljem radu,odlična je tema koju si odabrao da radiš,nisam znala koliko je bila bogata i interesantna istorija Ulcinja,najzanimljiviji je dio o Ilirima (o počecima kulture i civilizacije na prostoru Ulcinja).

    ОдговориИзбриши
  6. E moj Tonci da znas kakva je mene sudbina snasla kada sam prvi put boravila u Ulcinju. Prvo, imala sam osjećaj kao da sam došla na Mars, sve mi je bilo čudno (jer dolazim iz potpuno drugačije sredine), drugo nisam se ni okrenula već sam dobila batine. Moram priznati da si mi razbio predrasude koje sam od tog trenutka imala o Ulcinju.Po mom mišljenju ne samo da si ispunio očekivanja svih nas, već i više od toga. Mislim da Ulcinj nikada nije izgubio svoj sjaj, samo ga je turisticka organizacija smisljeno zabacila u stranu van svih bitnih turistickih desavanja, gurajuci u prvi plan neke druge turisticke destinacije, zarad nekih drugih stvari koje tek sad isplivavaju na povrsinu.

    ОдговориИзбриши
  7. Zaboravih reci, nista manje nisam ni ocekivala od tebe. Impresivno!

    ОдговориИзбриши

Postovani posjetitelji, nadam se da je blog ispunio vasa ocekivanja.